Doel van de vereniging.
Het voor de leden mogelijk maken om de schietsport te beoefenen in zijn algemeenheid en het geweerschieten in het bijzonder.

Middelen.
De vereniging beschikt over een 12 en een 100 meter baan in eigen beheer. Tevens is er een kantine.
Voor leden, die (nog) geen eigen wapen bezitten, beschikt de vereniging over wapens in de volgende wapengroepen : Verenigingsavond en schiettijden.
De verenigingsavond is op donderdag van 19.00 to 23.00. Tijdens de verenigingsavond kan van de banen gebruik gemaakt worden. Op dinsdagavond (vanaf 19.00) wordt er eerst pistool en , bij voldoende deelname, vervolgens groot kaliber geweer geschoten op de 100 meter baan. Op zaterdagmorgen kan er op de 100 meter baan groot kaliber geweer geschoten worden mits de baan beschikbaar is.

Adres en telefoonnummers.
Accomodatie

Horsterweg 7
Ede

Telefoon : 0318-623809

Secretariaat

Adamsdreef 66
6716 MD Ede

telefoon : 0318-640159

e-mail : postmaster@svneerlandia.nl.

Hoe wordt men lid.
Na aanmelding volgt als eerste een gesprek met de secretaris en een ander bestuurslid. U dient bij dit gesprek een geldig identiteitsbewijs te kunnen tonen. Tijdens dit gesprek zal samen met u een aanvraag voor een 'Verklaring omtrent Gedrag' ingevuld worden. Deze aanvraag dient u in te leveren op het gemeentehuis, waarna een toetsing plaatsvindt door het Centraal Orgaan, waarna een verklaring afgegeven kan worden. Deze is noodzakelijk voor het verkrijgen van het lidmaatschap van een schietvereniging. De kosten voor een verklaring omtrent gedrag bedragen ongeveer € 30.
Wanneer u al in het bezit bent van een geldige KNSA licentie, is de 'Verklaring omtrent Gedrag' niet nodig, in dat geval is uitsluitend een geldig identiteitsbewijs voldoende.
Wanneer alle bescheiden akkoord zijn en de bestuursleden hebben geen bezwaar, wordt men aspirant lid voor een periode van 6 maanden. Wanneer er van de leden geen bezwaren naar voren komen wordt men vervolgens gewoon lid. Tijdens de aspirant periode kan het aspirant lid besluiten om direct de vereniging te verlaten. Alleen het maandelijks te betalen inleggeld vervalt dan aan de vereniging. (zie kosten). Ook het bestuur heeft het recht, om tijdens de aspirant periode een aspirant lid op te zeggen. In extreme gevallen heeft het bestuur het recht om de aspirant periode te verlengen met 3 maanden.

Kosten.
Het lidmaatschap per jaar bedraagt op dit moment € 120,00. In dit bedrag is opgenomen het lidmaatschap van de volgende organisaties :
In het bedrag zijn tevens opgenomen alle inschrijfgelden voor de interne wedstrijden.
Tijdens de aspirant periode betaalt het lid per maand € 25. Dit bedrag is per maand te voldoen aan de penningmeester en wordt beschouwd als entreegeld.. Wanneer men gewoon lid wordt, zal een contributie gevraagd worden over de resterende kwartalen voor het lopende kalenderjaar.

Rechten en plichten.
Naast rechten, zoals beschreven in de statuten, heeft een lid uiteraard ook een aantal plichten. Daar alle grond en gebouwen eigendom van de vereniging zijn, is het duidelijk, dat hier het nodige onderhoud aan gedaan moet worden. Van de leden wordt verwacht, dat zij zich hierbij inzetten.
Daar de vereniging op het gebied van het organiseren van wedstrijden zeer actief is, wordt van de leden verwacht, dat zij zich tijdens wedstrijden beschikbaar stellen voor het verrichten van diverse diensten.

Wedstrijden.
Het staat een lid vrij, om deel te nemen aan externe wedstrijden. De inleggelden voor deze wedstrijden dienen door het lid zelf voldaan te worden. Alleen kosten voor team deelname worden door de vereniging tegen bewijs vergoed. Deelnamekosten voor een wedstrijd liggen tussen € 7 en € 10. Uiteraard zijn de kosten voor de munitie ook voor rekening van het lid.

Wapentechnische opleiding.
Nieuwe leden worden door de vereniging opgeleid in het gebruik van de diverse sportwapens. Op de vereniging is een officiële trainer aanwezig voor het geven van deze opleidingen. In overleg met de trainer worden hiervoor tijdstippen vastgesteld.